Als je de e-mail instellingen wilt nakijken kunt je deze nakijken via de volgende link:
https://www.quantora.nl/ad/
Vul je e-mailadres in en druk op de knop 'Instellingen Controleren'.
Indien je geen e-mails kunt versturen maar wel ontvangen staat er waarschijnlijk iets verkeerd in de instellingen.
Dit kun je op de volgende manier nakijken:
Stap 1: Open de instellingen in Microsoft Outlook.
- Ga naar Microsoft Outlook.
- Klik op bestand.
- Ga naar account instellingen.
- Dubbelklik op jouw account.
Hier zie je de instellingen staan.
Stap 2: Kijk goed of alle instellingen correct staan.
- Controleer of er bij "server voor uitgaande mail SMTP" jouuw juiste gegevens staan.
- Klik op meer instellingen.
- Op het tabblad "server voor uitgaande mail" moet aangevinkt staan: "voor de server voor uitgaande mail SMTP is verificatie vereist".
- Ga naar "geavanceerd".
- Controleer hier bij "uitgaande email SMTP" of de juiste poort is ingesteld, in de meeste gevallen moet dit 587 zijn.
- Druk op ok en nogmaals op ok om het venster te sluiten.
Stap 3: Controleer of het verzenden van de e-mails werkt
- Stuur een test e-mail naar jouw eigen e-mailadres.
- Indien dit niet werkt ga je door naar de volgende stappen.
Stap 4: verwijder het account.
Je opent Microsoft Outlook dan ga je naar:
- Bestand.
- Accountinstellingen.
- Account toevoegen/verwijderen.
- Je selecteert het account wat niet werkt.
- Klik linksboven op verwijderen.
Stap 5: het account opnieuw toevoegen.
- Volg de instructies op de volgende pagina om een nieuw account toe te voegen.
Hoe stel ik in Microsoft Outlook mijn e-mail in?
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid