Non-Profit Websites
Een beperkt budget gaat vaak hand in hand met non-profit organisaties en goede doelen. Het resultaat is vaak een compromis tussen kosten en een effectieve en aantrekkelijke website. Echter er zijn ook genoeg non-profit websites die toch kiezen voor een kwalitatief hoogstaande website.De organisaties die hun website wel een hoge prioriteit geven, kunnen dit terugzien in meer/hogere donaties, een grotere betrokkenheid van hun leden, een betere zichtbaarheid en 'awareness' van hun doel en een betere promotie van hun evenementen. Al deze voordelen kunnen het de moeite waard maken om toch de extra tijd, moeite en kosten om een effectieve en aantrekkelijke website te maken, te accepteren.
Onderdelen van een effectieve non-profit websiteDuidelijke beschrijving van het doel van de organisatieElke non-profit organisatie bestaat voor een bepaald doel. Online bezoekers die niet bekend zijn met de organisatie moeten snel een idee krijgen van jouw doel wanneer ze de website voor de eerste keer bezoeken. In het beste geval zal de beginpagina de bezoekers al een globaal idee geven wat de organisatie doet en een gedetailleerde beschrijving kan dan volgen op een eigen pagina.
Details met betrekking tot de ontvangers van de hulp van de organisatieOm een persoonlijke tint aan de website te geven, moet er informatie staan over de mensen die profiteren van de diensten van de non-profit organisatie. In sommige gevallen kunnen dit onderwerpen zijn waarin specifiek personen met hun verhalen worden getoond. In andere gevallen kan het meer algemene informatie zijn over de beoogde doelen, eventueel met statistische gegevens met betrekking tot de impact van jouw organisatie.Foto’s zijn een sterke overtuigende manier om de impact van jouw organisatie aan te tonen. Veel effectieve non-profit websites tonen foto’s van de mensen die geholpen worden. Dit voegt een persoonlijke tint toe waardoor bezoekers zich sneller verbonden voelen met jouw goede doel.
Hoe kun je meedoen?Bijna elke non-profit organisatie is erg afhankelijk van de betrokkenheid van (groepen van) mensen. Dit heeft met name betrekking op vrijwilligerswerk en donaties. Mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen moeten duidelijk zichtbaar zijn zodat iedereen die wil helpen, ook kán helpen.Wanneer het te maken heeft met donaties bieden de meeste organisaties mogelijkheden om online te doneren. Hierbij is het belangrijk om ook aan te geven hoe het gedoneerde geld zal worden ingezet. Sommige organisaties bieden gedetailleerde informatie over verschillende projecten en geven de donateurs de mogelijkheid om zelf te kiezen welke goed doel ze willen steunen.Aan de andere kant kan ‘meedoen’ ook betekenen dat iemand aan de ontvangende kant zit. Ook hiervoor is het belangrijk om details te geven met betrekking tot de voorwaarden om mee te doen en duidelijke contactinformatie te bieden voor mensen die om hulp te vragen.
Geschiedenis van de organisatieDe geschiedenis van de organisaties zal ook belangrijk zijn voor veel donateurs en vrijwilligers. De meest effectieve non-profit organisaties hebben ergens eens overzicht hoe de organisatie tot stand is gekomen en wat zij tot op heden bereikt hebben of hoe zij gegroeid zijn.
Details over toekomstige evenementenVeel organisaties gebruiken evenementen om fondsen te werven, bekend te worden en personen of bedrijven te motiveren om deel te nemen. De website van de organisatie dient deze evenementen inclusief hun details duidelijk te tonen, zodat mensen kunnen deelnemen aan de evenementen van hun keuze.
Kwaliteitsdesign en websiteNatuurlijk zijn de beste websites ook goed designed en gebouwd. Een goede website is aantrekkelijk voor de bezoeker en voorziet in voldoende gebruikersgemak. Los van de branche, een goed ontwerp is erg belangrijk om de impact van een website te maximaliseren.
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid