Kennisbank
QuanTora > Support & Helpdesk > Kennisbank

Zoeken:


Hoe stel ik andere nameservers in?

Oplossing

Hoe stel ik andere nameservers in?


De nameservers van een domeinen zijn de servers die jouw DNS gegevens beheren. Indien een bezoeker www.uw-domein.nl intypt zal dit verzoek eerst bij een nameserver terecht komen. Deze zal vervolgens gaan uitzoeken welk ipadres bij dit domein hoort.

Indien je een domein bij ons hebt geregistreerd, zullen standaard onze 3 nameservers gebruikt worden. In 99% van de gevallen hoef je hier niks aan te veranderen.

Er zijn echter gevallen waarbij dit wel moet en deze zullen we hier beschrijven.

Je gebruikt een CDN zoals CloudFlare

Indien je een eigen CloudFlare account hebt, dien je de nameservers van CloudFlare te gebruiken. Dit doe je door bij je DNS beheer de nameservers die je van CloudFlare hebt gekregen, in te vullen.

Vanaf dit moment kun je de DNS gegevens niet meer via ons klanten portaal bewerken, maar dien je dit via je eigen CloudFlare account te doen.

Indien je een CloudFlare account via ons afneemt, hoef je de nameservers niet te wijzigen. Als Certified en Optimized CloudFlare Partner kunnen wij onze eigen DNS servers gebruiken en je kunt gewoon jouw DNS gegevens bij ons blijven beheren.

Je wilt eigen DNS servers gebruiken

Indien je een eigen VPS hebt en zelf eigen nameservers wilt draaien, dan zul je een nameserverwijziging moeten doen. Zorg er eerst voor dat je zelf 2-3 DNS servers actief hebt en dat deze goed functioneren en beveiligd zijn.

Vul dan in je klanten portaal je eigen nameservers in en voor de wijziging door.

Een nameserverwijziging kan enige tijd in beslag nemen.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Nieuwe beheer mogelijkheden in jouw account
Hoe beveilig ik mijn domein met DNSSEC?
Wachtwoord Klantenportaal
Hoe kan ik mijn gegevens backuppen?
Wijzigen contactgegevens
Artikel details
Artikel ID: 22
Categorie: Domein
Datum toegevoegd: 08-03-2018 09:29:18
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.0/5.0 (6)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid